Scenografija u središtu

PREDAVANJA:

SCENOGRAFIJA KAO NARACIJA
predavač David Munns
HGK 1, 22. srpnja u 9:30

U svom predavanju David Munns objasnit će da je istraživanje procesa scenografije i stvaranje svjetova koji su uvjerljivi i evokativni, neizostavan dio filmskog pripovijedanja. Priča se vizualizira, otkrivaju se značenja, stvara se osjećaj mjesta, filmski svijet čini se stvarnim, dok je sve to na neki način u isto vrijeme vidljivo i nevidljivo.

David Munns filmski je scenograf koji od 1980-ih radi na filmovima, televizijskim dramama, reklamama, glazbenim spotovima… Suradnju s redateljem Milčom Mančevskim započeo je filmom „Prije kiše“ (Zlatni lav za najbolji film na venecijanskom filmskom festivalu 1994., nominacija za Oscara za najbolji strani film 1995.). Od ostalih filmova ističu se „Six Shooter“ (redatelj Martin McDonagh ‒ dobitnik Oscara za najbolji kratki film 2006.) i „This Little Life“ (u režiji Sarah Gavron ‒ dobitnik BAFTA-e 2004.). Godine 2009. osvojio je nagradu makedonske vlade za doprinos makedonskom filmu i kinematografiji. Nositelj je kolegija filmske produkcije na postdiplomskom studiju umjetničkog sveučilišta u Bournemouthu, gdje predaje i na preddiplomskom studiju.

HRVATSKA – FANTASTIČNA FILMSKA DESTINACIJA
predavač Hrvoje Hribar
HGK 1, 22. srpnja u 10:30

U svom predavanju Hrvoje Hribar govorit će o Hrvatskoj kao iznimno zanimljivoj zemlji za snimanje, odnosno pravom filmskom butiku u kojem se snimaju i u kojem će se snimati vrhunske stvari. Filmska destinacija kao filmski set ima moćnu ulogu u stvaranju filma. Film zatim kao audiovizualno sredstvo komunicira svojim idejama, vrijednostima i prenosi doživljaj, a time se i sama destinacija pozicionira kao “film-friendly” destinacija.

Hrvoje Hribar diplomirao je filmsku režiju na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti. Radio je kao prvi pomoćnik redatelja, scenarist, autor radio drama, kuhar i esejist. U sklopu svoje produkcijske kuće FIZ producirao je i režirao komediju Što je muškarac bez brkova?, najuspješniji film u hrvatskim kinima 2006. godine. Prije toga, napisao je scenarij te režirao i producirao dva dokumentarca (Svijet je velik i Bil jedon) te igrani film Puška za uspavljivanje. Autor je scenarija i režije TV filma Hrvatske katedrale te kratkog filma Između Zaghlula i Zahariasa. Godine 2001. režirao je TV seriju Novo doba za HRT. Nekoliko je puta osvojio nagradu Oktavijan za najbolji film godine. Od studenog 2010. član je izvršnog odbora FERA-e, a u rujnu 2010. imenovan je ravnateljem Hrvatskog audiovizualnog centra, središnje hrvatske audiovizualne agencije.

HRVATSKA KROZ SCENOGRAFIJU TV SERIJE „DIG“
predavač Damir Gabelica
HGK 1, 22. srpnja u 11:30

U svom će predavanju Damir Gabelica govoriti o organizaciji snimanja američke akcijske TV serije „DIG“ u Hrvatskoj, odnosno o traženju lokacija, smještanju objekata za snimanje i o tome što je scenografska ekipa napravila za potrebe snimanja.

Damir Gabelica po završetku je studija postao član Društva filmskih radnika Hrvatske te je kao samostalni filmski radnik s Jadran filmom započeo suradnju tijekom koje je boravio u londonskim filmskim studijima. Autor je knjige „Scenografija u skici – od Lisinskog do konca XX. stoljeća“ (2005.) i s Vladimirom Tadejem koautor knjige „Putevima Winnetoua po Hrvatskoj“. Radio je na više domaćih i koprodukcijskih filmova i TV serija (Pad crnog jastreba, Kraljevstvo nebesko, Svećenikova djeca, Happy Endings, Bibin svijet…). Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, a 2014. nagrađen je Zlatnom Arenom za scenografiju filma „Broj 55“.

SETSCENE ‒ KOMPENDIJ FILMSKIH SETOVA
predavač Heizo Schulze
HGK 1, 22. srpnja u 12:30

Heizo Schulze govorit će o tome kako je stvorena ideja o „Setscene“ aplikaciji koja je prerasla u istraživački projekt. Filmski scenarij, kao početna točka u produkciji filma, određuje priču, dijalog i mjesto / scenografiju radnje. Scenograf mora organizirati lokaciju s obzirom na sadržaj priče i estetiku. Sustavna analiza filmova prema setu (a ne zemljopisnim lokacijama) pomaže onima koji se profesionalno bave filmovima i medijima, kao i filmofilima općenito.

Heizo Schulze svoju karijeru započeo je kao grafički i tekstualni dizajner u Magdeburgu. Osim što je radio kao znanstveni novak i predavač na Institutu za istraživanje medija i Akademiji likovnih umjetnosti u Braunschweigu, djelovao je i kao samostalni dizajner. Kasnije je postao profesor audiovizualnog medijskog dizajna te dekan i prodekan fakulteta Ostwestfalen-Lippe u Lemgu. Njegov je opus vrlo raznolik te sadrži glazbene spotove, filmove, audiovizualna djela, umjetničke radove, instalacije i iOS aplikacije.

PREDSTAVLJANJE STUDENATA
HGK 1, 22. srpnja u 17:00

SCENOGRAFIJA FILMOVA EPOHE
predavačica Jelena Sopić
HGK 1, 23. srpnja u 9:30

ANTROPOLOGIJA FILMSKIH PROSTORA
predavač Tanja Lacko
HGK 1, 23. srpnja u 10:30

Tanja Lacko osvrnut će se na to da umjetnička djela ne govore samo o sebi, već posredno govore i o svijetu u kojem su nastala. Gledanjem prostora filma upoznajemo imaginarni svijet filmske priče i njegove stanare, ali i stvarni svijet u kojem je ta priča nastala.

Tanja Lacko je arhitektica, scenografkinja, docentica na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Radila je na filmovima „Iza stakla“, „Sonja i bik“, „Kauboji“, „Što je muškarac bez brkova?“ i mnogim drugima. Godine 2007. osvojila je Zlatnu Arenu za scenografiju filma „Pjevajte nešto ljubavno“.

UPOTREBA RAČUNALA U SCENOGRAFIJI NA FILMU
predavač Tomislav Vujnović
HGK 1, 23. srpnja u 11:30

U Hrvatskoj se tek u zadnjih nekoliko godina upotreba računala pomaknula iz domene postprodukcije u produkciju. Tomislav Vujnović pokazat će primjere u kojima se korištenjem računala za nadogradnju scenografije bitno smanjila cijena realizacije nekog scenarija i s druge strane omogućila realizacija neke ideje koja bi samo klasičnom scenografijom bila nerealna za budžete hrvatskih filmova. Cilj predavanja jest usvajanje ideje da se korištenje računala treba uključiti u planiranje produkcije kao kreativni i produkcijski alat, a ne samo kao alat za ispravljanje grešaka.

Tomislav Vujnović primjenom se računala u obradi slike počeo baviti ranih 90-ih godina. Tada zajedno s Robertom Vidićem otvara Studio Vizije u kojem radi na mnogobrojnim hrvatskim glazbenim spotovima i namjenskim filmovima, kao i dugometražnim i kratkometražnim filmovima. Jedan je od pionira vizualnih efekata u Hrvatskoj. Dobitnik je posebne Zlatne Arene za vizualne efekte 2010. godine na Pulskom filmskom festivalu za film „The Show Must Go On” redatelja Nevija Marasovića te drugih nagrada. Član je Hrvatskog društva filmskih radnika.

NAJBOLJE ČUVANE TAJNE
HGK 1, 23. srpnja u 17:00

ZAKLJUČNO PREDAVANJE
HGK 1, 24. srpnja u 17:00

 

image

Lokacije

14 festivalskih lokacija

Opširnije
predsjednica hr


Min kulture logo


GRAD PULA LOGO

zupanijodjelzakulturu