Za Hrvatski program 62. Pule do 17. travnja 2015. pristiglo je:
-21 dugometražni film u sklopu Hrvatskog filma i 7 u sklopu Manjinskih koprodukcija.
Broj ovogodišnjih prijava u Hrvatskom programu neosporna je potvrda rastućeg interesa autora za prikazivanje filmova na Puli, kao i osjetno povećan broj Manjinskih koprodukcija.
Svi prijavljeni filmovi udovoljili su kriterijima iz Pravilnika.
Odabrani su sljedeći dugometražni hrvatski filmovi:
Djeca tranzicije, Matija Vukšić
Goli, Tiha Gudac
Imena višnje, Branko Schmidt
Ljubav ili smrt, Daniel Kušan
Potrošeni, Borut Šeparović
Rakijaški dnevnik, Damir Čučić
Svinjari, Ivan Livaković
Takva su pravila, Ognjen Sviličić
Ti mene nosiš, Ivona Juka
Zagrebačke priče vol.3, grupa autora
Zvizdan, Dalibor Matanić
Djeca tranzicije
Dokumentarni, Hrvatska, 2014., 82 min.
Redatelj: Matija Vukšić
Producent: Nenad Puhovski - Factum
Scenarist: Matija Vukšić
Glavna ženska uloga: /
Glavna muška uloga: /
Sporedne ženske uloge: /
Sporedne muške uloge: /
Direktor fotografije: Mario Marko Krce
Montaža: Ana Šerić
Scenografija: /
Kostimografija: /;
Glazba: Bianca Ban
Oblikovanje zvuka: Ivan Šmintić
Maska: /;
Specijalni efekti: /
Djeca tranzicije film je koji prati odrastanje Davida, Natalije, Lane i Marte. Kako izgledaju sretno djetinjstvo i zdravo odrastanje i jesu li mogući u društvu koje još nije zakoračilo u vlastitu zrelost? Ovo je film o okruženju koje stvaramo za zajedničku budućnost.
Goli
Dokumentarni, Hrvatska, 2014. 75 min
Redateljica: Tiha K. Gudac
Producent: Nenad Puhovski - Factum
Scenaristica: Tiha K. Gudac
Glavna ženska uloga: /
Glavna muška uloga: /
Sporedne ženske uloge: /
Sporedne muške uloge: /
Direktor fotografije: Eva Kraljević, Tamara Cesarec, Srđan Kovačević, Tiha K. Gudac
Montaža: Dragan von Petrovic
Scenografija: /
Kostimografija: /;
Glazba: Dubravko Robić
Oblikovanje zvuka: Ivan Zelić
Maska: /;
Specijalni efekti: Bruno Razum
Prije šezdesetak godina jedan je čovjek nestao i nije ga bilo četiri godine. Vratio se kao netko drugi, a sa sobom je donio bolnu tajnu. Na toj tajni o kojoj se šutjelo kasnije je izgradio život svoje obitelji; razgovor o prošlosti bio je zabranjen. Film Goli je istraživanje na ruševinama prošlosti, mozaik nastao od tragova – obiteljskih fotografija i intimnih svjedočanstava grupe bliskih ljudi koje je ujedinilo isto mjesto – politički logor Goli otok poznat i kao otok slomljenih duša i posljedica koje je ostavio na tri generacije.
Imena višnje
Drama, Hrvatska, 2015., 83 min
Redatelj: Branko Schmidt
Producent: Goran Radman - Hrvatska radiotelevizija
Scenarist: Josip Mlakić
Glavna ženska uloga: Nada Đurevska
Glavna muška uloga: Ivo Gregurević
Sporedne ženske uloge: /
Sporedne muške uloge: Goran Bogdan
Direktor fotografije: Dragan Ruljančić
Montaža: Vesna Lažeta, Hrvoje Mršić
Scenografija: Ivana Škrabalo
Kostimografija: Lena Andrijević
Glazba: /;
Oblikovanje zvuka: Ognjen Popić
Maska: Jasna Rossini
Specijalni efekti: Branko Repalust, Kristijan Repalust
Dvoje staraca odlučuje se vratiti u svoje selo nakon što su obnovili ratom razrušenu kuću i nastaviti život tamo gdje je nasilno bio prekinut. Pratimo njihovu svakodnevnu muku kroz sva četiri godišnja doba. Iz dana u dan starica se ponaša sve odsutnije i izgubljenije. Starac, umjesto da joj pomogne, postaje grublji i agresivniji prema njoj. Naposlijetku, kada shvati da je starica teško bolesna, starac potpuno mijenja svoj odnos prema njoj. No, nažalost prekasno...
Ljubav ili smrt
Dječji, Hrvatska, 2014., 95 min
Redatelj: Daniel Kušan
Producentica: Ankica Jurić Tilić - Kinorama
Scenarist: Daniel Kušan
Glavna ženska uloga: Vanja Markovinović
Glavna muška uloga: Antonio Parač
Sporedne ženske uloge: Nina Mileta, Tesa Litvan, Tara Thaller, Korana Ugrina, Ilijana Knežević
Sporedne muške uloge: Kristian Bonačić, Filip Mayer, Marin Stević
Direktor fotografije: Mario Sablić i Filip Tot
Montaža: Slaven Zečević
Scenografija: Ivan Veljača
Kostimografija: Emina Kušan
Glazba: Dinko Appelt
Oblikovanje zvuka: Dubravka Premar
Maska: Mojca Gorogranc Petrushevska
Specijalni efekti: Branko Repalust, Kristijan Repalust
Koku je, čini se, i dalje nogomet najvažnija stvar na svijetu, a Zlatko i dalje svaki trenutak provodi čitajući knjige i prigovara Koku da je nezreo. Da dokaže suprotno, Koko mu priča o svojoj nesretnoj ljubavi prema zagonetnoj djevojci, tajnovitoj i čarobnoj poput junakinja Zlatkovih romana. Kokova nestašna sestra Marica, samozatajna prijateljica Ema i drska Melita imaju svoj bend – Kokova će ekipa na koncert jednako kao što će i one na njihove nogometne utakmice. Da li mladiće zaista zanima glazba, a djevojke nogomet, saznat ćemo u novom filmu iz serijala o Koku – Ljubav ili smrt.
Potrošeni
Dokumentarni, Hrvatska, 2014., 93 min
Redatelj: Borut Šeparović
Producent: Borut Šeparović - Montažstroj
Scenarist: Borut Šeparović
Glavna ženska uloga: /
Glavna muška uloga: /
Sporedne ženske uloge: /
Sporedne muške uloge: /
Direktor fotografije: Vjekoslav Gašparović, Denis Lepur, David Oguić, Goran Ostojić, Tomislav Pović, Ivan Slipčević, Marko Stanić
Montaža: Jan Klemsche
Scenografija: Borut Šeparović
Kostimografija: /;
Glazba: Martin Semenčić
Oblikovanje zvuka: Martin Semenčić
Maska: /;
Specijalni efekti: /
Protagonisti filma su osobe starije od 55 godina – oni koji su preživjeli preko 30 milijuna minuta. Oni su ljudi čije su se najvažnije minute u životu već dogodile a posljednja minuta života im se sve više približava. Film prati protagoniste od javnog poziva osobama starijima od 55 godina preko audicije do stvaranja kazališne predstave i dokumentarnog filma. Dokumentarni film Potrošeni zabilježio je proces u kojem su protagonisti filma postali i više od slučajno okupljenih pojedinaca – kao kolektiv suočili su se s desetljećima vlastite šutnje i preuzeli odgovornost za svijet.
Rakijaški dnevnik
Dokumentarno-eksperimentalni, Hrvatska, 2015., 81 min
Redatelj: Damir Čučić
Producentica: Vera Robić-Škarica, Hrvatski filmski savez
Scenarist: Damir Čučić, Mario Haber, Boris Poljak
Glavna ženska uloga: /
Glavna muška uloga: Mario Haber
Sporedne ženske uloge: /
Sporedne muške uloge: /
Direktor fotografije: Boris Poljak
Montaža: Damir Čučić
Scenografija: /
Kostimografija: /;
Glazba: Goran Štrbac
Oblikovanje zvuka: Martin Semenčić
Maska: /;
Specijalni efekti: /
Mario Haber (odnosno Eric Maria Strom) bio je "alkemičar modernog doba" - profesionalni tonski snimatelj i predani proizvođač domaće rakije. Njegova je kuća u centru Samobora bila svojevrsni rakijaški hram u koji je na degustaciju rakija i likera, ilegalno proizvedenih u vlastitom podrumu, često pozivao svoje prijatelje i prijateljice. Više od desetljeća, snimao je živopisne razgovore i zvukove u kući i oko fermentora alkohola, sve do dana dok nije preminuo u ljeto 2014.g. Rakijaški dnevnik vizualna je rekonstrukcija Haberovih audio snimaka, film koji se "gleda ušima".
Svinjari
Crna komedija, Hrvatska, 2015., 95 min
Redatelj: Ivan Livaković
Producent: Sanja Vejnović, Goran Mećava, Ivan Maloča, Fos Film
Koproducenti: HRT, Interfilm, Jadran film, Studio Ritem
Scenarist: Ivan Livaković
Glavna ženska uloga: Iva Visković
Glavna muška uloga: Marin Radman
Sporedne ženske uloge: Ana Maras, Iva Mihalić, Ivana Roščić, Marina Redžepović, Jasna Bilušić, Nera Stipičević, Senka Bulić, Ljerka Boroša, Jadranka Matković
Sporedne muške uloge: Damir Poljičak, Goran Bogdan, Vili Matula, Slaven Knezović, Ivica Gunjača, Srećko Vujčić, Miloš Vujsić, Miran Kurspahić
Direktor fotografije: Daniel Ruljančić
Montaža: Maida Srabović
Scenografija: Željka Burić
Kostimografija: Lidija Sertić
Glazba: Martian war machine
Oblikovanje zvuka: Borna Buljević, Tonći Tafra
Maska: Iva Kurobasa , Tina Jesenković
Specijalni efekti: Branko Repalust
Vizualni efekti: Vedran Štefan
Svinjari su satirični antimjuzikl koji obrađuje fenomene medijskog senzacionalizma i konstantnog bombardiranja vijestima, u kojem se i najozbiljnije, najbolnije teme trivijaliziraju. Prikazuje fenomen medijske manipulacije, masovne histerije, žeđi za slavom i kako će ljudi u današnje vrijeme još više nego prije učiniti sve da zadrže svojih 15 minuta eksponiranosti.
Takva su pravila
Drama, Hrvatska, Francuska, Srbija, Makedonija, 2014., 77 min
Redatelj: Ognjen Sviličić
Producent: Damir Terešak, Janja Kralj – Maxima Film
Koproducenti: Kinoelektron (Francuska), Biberche Productions (Srbija) Nikolina Vučetić
Zečević, Trice Films Skopje (Makedonija) Svetozar Ristovski
Scenarist: Ognjen Sviličić
Glavna ženska uloga: Jasna Žalica
Glavna muška uloga: Emir Hadžihafizbegović
Sporedne ženske uloge: Veronika Mach, Ana Begić, Sanja Drakulić, Mirta Zečević, Mirela Brekalo
Sporedne muške uloge: Hrvoje Vladisavljević, Goran Bogdan, Nikša Butijer, Slaven Španović, Stjepan Perić
Direktor fotografije: Crystel Fournier
Montaža: Atanas Georgiev
Scenografija: Ivan Veljača
Kostimografija: Katarina Zaninović
Glazba: /;
Oblikovanje zvuka: Tomislav Gašparić, Jean-Guy Veran
Maska: Irena Hadrović
Specijalni efekti: /
Ivo je pedesetogodišnji vozač autobusa. Njegova žena Maja je domaćica. Tomica je njihov sin maturant. Oni žive u Zagrebu u stanu prepoznatljive socijalističke zgrade i zadovoljni su sa svojim mirnim, običnim životom. Sve se mijenja kada jednog dana Tomica dolazi kući pretučen.
Ti mene nosiš
Drama, Hrvatska, 2015., 155 min
Redateljica: Ivona Juka
Producentica: Anita Juka - Četiri Film d.o.o.
Koproducenti: Vertigo zavod za kulturne dejavnosti (Ljubljana, Slovenija) - Daniel Hočevar; Sloane Film Production d.o.o. (Beograd, Srbija) - Biljana Niković; Jabuka d.o.o. (Crna Gora)
Scenaristica: Ivona Juka
Glavna ženska uloga: Nataša Dorčić, Lana Barić, Helena Beljan
Glavna muška uloga: Vojislav Brajović
Sporedne ženske uloge: Nataša Janjić
Sporedne muške uloge: Sebastian Cavazza, Goran Hajduković, Filip Križan, Juraj Dabić (u ulozi Jana) i Bruno Klabučar
Direktor fotografije: Mario Oljača
Montaža: Vladimir Gojun
Scenografija: Fm Marketing, Lirnes Design, Art Centar, Vladimir Đurović, Ivan Ivan
Kostimografija: Ivana Zozoli Vargović
Glazba: Teho Teardo
Oblikovanje zvuka: Julij Zornik, Studio Nazor d.o.o., Studio 100 d.o.o.
Maska: Snježana Gorup
Specijalni efekti: Mirnovec d.o.o., Nikola Koletić, Stjepan Župančić, Matija Cesnik, Mato Vrban, Marko Runkas, Branko Repalust
Vizualni efekti: Zoran Čulić, Nebojša Rogić
Dora je zanemarena djevojčica koja mašta postati nogometna menadžerica. U njezin se život iznenada vraća otac odmetnik s kojim uspostavlja blizak odnos. Ives, redateljica sapunica, brine se o ocu koji ima Alzheimer. Kako gubi oca, sve više gubi i tlo pod nogama. Nataša, uspješna producentica sapunice, očekuje dijete. Kad joj se, uz nagomilane probleme, iz prošlosti pojave još teži, želi se suočiti s ocem s kojim je prekinula sve veze. Tri kćeri bore se za prihvaćanje, iskupljenje i nove prilike.
Zagrebačke priče vol. 3
Omnibus, Hrvatska, 2015., 95' min
Redatelji: Ivan Salaj, Pero Orešković, Matija Vukšić, Vlatka Vorkapić, Danilo Šerbedžija, Radislav Jovanov Gonzo
Producenti: Boris T. Matić i Lana Ujdur
Propeler Film
po epizodama omnibusa:
Dan otpora
Trajanje: 18'
Redatelj: Ivan Salaj
Scenarij: Ivan Salaj, prema kratkoj priči Roberta Perišića "Nema Boga u Susedgradu"
Uloge: Filip Križan, Borko Perić, Ivana Rushaidat, Franjo Dijak
Direktor fotografije: Silvio Jesenković
Montaža: Dubravka Turić
Scenografija: Veronika Radman
Kostimografija: Katarina Zaninović
Dva zgubidana odluče za praznik rada 1. maja, posjetiti starog prijatelja, upoznati mu ženu i vidjeti dijete…
Praznik demokracije
Trajanje: 13'55''
Redatelj: Pero Orešković
Scenarij: Natko Jurdana
Uloge: Franjo Džimi Jurčec, Tihana Lazović, Pjer Meničanin, Slavica Knežević, Enes Vejzović
Direktor fotografije: Mak Vejzović
Montaža: Ana Marija Sremec
Scenografija: Veronika Radman
Kostimografija: Katarina Zaninović
Genijalca od luđaka dijeli samo dlaka, građane od podanika, volja, hrabrost i prilika!
Goranova ulica
Trajanje: 6' 55''
Redatelj: Matija Vukšić
Scenarij: Matija Vukšić
Uloge: Mia Rendić, Juraj Čižić
Direktor fotografije: Raul Brzić
Montaža: Vladimir Gojun
Scenografija: Veronika Radman
Kostimografija: Katarina Zaninović
Na Veliku Gospu, u pustom centru Zagreba, djevojčica Lana nailazi na dječaka iz obližnje ulice koji dane provodi gledajući kroz prozor. Običan nagovor na zajedničku igru prerast će u otkrivanje tajne zbog koje će Lana preispitati svoj odnos prema Bogu, životu i sebi.
Na Tri kralja
Trajanje: 16'
Redatelj: Vlatka Vorkapić
Scenarij: Vlatka Vorkapić
Uloge: Judita Franković, Ksenija Marinković
Direktor fotografije: Dragan Marković
Montaža: Marin Juranić
Scenografija: Veronika Radman
Kostimografija: Morana Starčević
Tko su tri muškarca koja kći vidi kada dođe u posjet majci?
Orah
Trajanje: 19'47''
Redatelj: Danilo Šerbedžija
Scenarij: Danilo Šerbedžija
Uloge: Živko Anočić, Lucija Šerbedžija
Direktor fotografije: Danko Vučinović
Montaža: Jan Klemsche
Scenografija: Veronika Radman
Kostimografija: Katarina Zaninović
Uletiš u neku količinu i zatvoriš se u čahuru. A onda neka apsurdna sitnica uzrokuje izljev emocija.
Munja
Trajanje: 18'13''
Redatelj: Radislav Jovanov Gonzo
Scenarij: Jasna Žmak
Uloge: Jelena Lopatić, Jerko Marčić, Mate Gulin
Direktor fotografije: Danko Vučinović
Montaža: Anita Jovanov
Scenografija: Veronika Radman
Kostimografija: Morana Starčević
1. maj će Bruni i Ivi biti posebno težak: osim što će oboje morati raditi, netko će im i ukrasti bicikl, njihovo jedino prijevozno sredstvo. Ali stvar će spasiti jedan prijevremeno umirovljeni susjed koji će tako dati novi smisao nekim starim stvarima…
Zvizdan
Ljubavna drama, Hrvatska, Slovenija, Srbija, 2015., 123 min
Redatelj: Dalibor Matanić
Producentica: Ankica Jurić Tilić – Kinorama
Koproducenti: Gustav film (Slovenija) - Petra Vidmar, Frenk Celarc; SEE Film Pro (Srbija) – Nenad Dukić, Miroslav Mogorović
Scenarist: Dalibor Matanić
Glavna ženska uloga: Tihana Lazović
Glavna muška uloga: Goran Marković
Sporedne ženske uloge: Nives Ivanković, Mira Banjac, Lukrecija Tudor, Tara Rosandić, Ksenija Marinković
Sporedne muške uloge: Dado Ćosić, Stipe Radoja, Trpimir Jurkić, Slavko Sobin
Direktor fotografije: Marko Brdar
Montaža: Tomislav Pavlic
Scenografija: Mladen Ožbolt
Kostimografija: Ana Savić Gecan
Glazba: Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz
Oblikovanje zvuka: Julij Zornik
Maska: Mojca Gorogranc Petrushevska, Talija Ivančič
Specijalni efekti: Branko Repalust
Vizualni efekti: Nebojša Rogić
Zvizdan govori o zabranjenoj ljubavi, o njenoj fragilnosti, ali i o njenoj snazi. Ova filmska priča obuhvaća tri desetljeća, a smještena je u dva susjedna sela čija je povijest opterećena sukobima, netrpeljivošću i netolerancijom.