ZAŠTO SNIMAMO FILMOVE? JESU LI FILMOVI VAŽNI?
Predavač Mike Downey
Arheološki muzej Istre, 21. srpnja u 19:00
U svome uvodnome predavanju, plodni britanski filmski producent Mike Downey, koji je ujedno i član Umjetničkog savjeta Festivala igranog filma u Puli i potpredsjednik Europske filmske akademije, podijelit će s nama svoje stavove vezane za mnoga pitanja. Zašto snimamo filmove? Imam neutaživu želju za pričanjem priča. Jesu li one važne? Filmovi nas pogađaju u srce, šire naše horizonte i mijenjaju način na koji promatramo svijet oko sebe. Odvode nas na neka druga mjesta, otvaraju vrata i umove. Filmovi su uspomene na život i moramo ih sačuvati.
Mike Downey je producent i izvršni direktor nezavisne produkcijske kuće Film and Music Entertainment (F&ME) osnovane 2000. godine. Otada je producirao više od 50 igranih filmova. Član je Umjetničkog savjeta Festivala igranog filma u Puli, predsjednik Motovun film festivala te umjetnički savjetnik Zagreb film festivala. Blisko surađuje s organizacijom Amnesty International na uvođenju filmske nagrade za ljudska prava na međunarodnim filmskim festivalima. Suradnik je USAID-a, programa vlade Sjedinjenih Država koji se bavim obnovom (filmske) infrastrukture na Balkanu.
ODNOS S MEDIJIMA I FILMSKI ČASOPISI / RAZMJENA
predavač Charles McDonald
HGK 1, 23. srpnja u 12:30
U svom predavanju Charles McDonald govorit će o osnovama PR-a tijekom produkcije, postprodukcije sve do lansiranja filma. Govorit će o razvoju strategije, pripremanju promidžbenih materijala, medijskim upitima i vezama s filmskim časopisima kao i o radu sa sve strožim rasporedom snimanja, pronalaženju distributera, suradnji s distributerskom kućom, uspješnoj komunikaciji s lokalnim tiskom tijekom snimanja te osiguravanju što boljeg prvog dojma o filmu.
Charles McDonald jedan je od vodećih svjetskih stručnjaka za odnose s javnošću. Djeluje kao samostalni savjetnik zastupajući klijente: Picturehouse Cinemas / Entertainment Corniche Pictures, Prix Lux / Europski parlament, BBC Films, Europa Cinemas i Europske filmske nagrade. Držao je predavanja o promociji filmova na britanskoj Nacionalnoj školi za film i televiziju, Europskom filmskom fakultetu, Nacionalnoj filmskoj i TV školi, Filmskim susretima Azija ‒ Europa, Međunarodnoj filmskoj školi u Londonu kao i tečaj Making Waves na Berlinaleu. Zastupao je filmove P. Almodovara, M. Leigha, K. Loacha, M. Winterbottoma, D. Cronenberga, S. Coppole, W. Wendersa, S. Frearsa i A. Arnold, plasirajući ih na festivale u Cannesu, Berlinu, Torontu, Veneciji te na dodjele nagrada Oscar, BAFTA i Zlatni globus.
TRIKOVI FINANCIRANJA EUROPSKIH FILMOVA
predavač Nik Powell
HGK 1, 24. srpnja u 9:30
Nik Powell će govoriti o današnjem financiranju europskih filmova, o tome kako su se stvari promijenile posljednjih 20 godina, kao i o budućem financiranju filmova. Pokušat će odgovoriti na pitanje zašto unatoč brojnim državnim potporama u Europi od sjevera prema jugu i istoka prema zapadu, mnogi filmaši imaju poteškoća izraditi svoje filmove. Ukratko, kako se organizirati i snimiti film?
Nik Powell osnovao je 1970. godine Virgin Records s Richardom Bransonom. Godine 1982. ulazi u partnerstvo sa Stephenom Woolleyjem, vlasnikom kina Scala Cinema. Zajedno su osnovali Palace Video, zatim Palace Pictures i Palace Productions, najveću produkcijsko-distribucijsko-prodajnu silu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Powell je producirao 44 filma izvrsnih britanskih redatelja kao što su Neil Jordan, Stephan Elliott, Shane Meadows, Terence Davis… Direktor je britanske Nacionalne škole za film i televiziju, predsjednik BAFTA filma, član Upravnog odbora BAFTA-e, član američke akademije AMPAS i član Kluba europskih producenata. Zadnjih deset godina bio je potpredsjednik Upravnog odbora Europske filmske akademije i organizacije GEECT, ravnatelj Filmske i televizijske komisije Sjeverne Irske te od 2003. do 2007. godine tamošnji predsjednik odbora Filmskog investicijskog fonda.
RAZUMIJEVANJE FILMA: ZNANOST FILMSKE PERCEPCIJE
predavač Marko Rojnić
HGK 1, 24. srpnja u 10:30
Pružajući pregled znanstvenih istraživanja koja demonstriraju kako gledatelji percipiraju filmove i na što obraćaju pažnju, predavanje će predstaviti razmjerno novu, iako sve propulzivniju disciplinu - psihologiju filma te slijedom toga ukazati kako metode empirijske psihologije i kognitivne neuroznanosti mogu unaprijediti razumijevanje filma i pokretnih slika, jednako kao što njihovo znanstveno proučavanje može značajno unaprijediti razumijevanje mozga i mentalnih operacija.
Marko Rojnić (Pula, 1978). Osnovnu i srednju naobrazbu stekao u Puli. Diplomirao psihologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Magistrirao kognitivnu psihologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Ljubljani. Tijekom studija filmologije na Eötvös Loránd University u Budimpešti odlazi na University of Kent u Canterbury, gdje je i magistrirao iz filmskih studija. Trenutno predaje na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu.